Direktlänk till inlägg 11 januari 2008

Hemlisfrågor

Av Annika - 11 januari 2008 20:43

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Tycker om de flesta garner. Är väl inte så förtjust i 100% akryl men är det uppblandat så brukar det gå bra. Effektgarner är kul. Har precis börjat sticka sockor och då är självrandande en favorit.


2. Vilka är dina favoritfärger?

Jag tycker om de flesta färger men INTE så mycket pastellfärger. Annars är det väl mest rosa, blått, vitt och kanske vissa bruna färger som jag väljer själv. Just nu iallafall.


3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Mintgrönt och aprikost.


4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Stickar mest på plaststickor (gärna garnstudios färgade har dock bara tre av dem), eller metall. Har aldrig testat trä. Stickar mest på raka stickor men inser att det är ganska smidigt med rundstickor för axlarna och att ta med.


5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Jag har stickat regelbundet i ca 3 år och anser mig som nybörjare.


6. Dricker du kaffe? Te?

Jag dricker både kaffe och te.


7. Är du allergisk mot något?

Hm… inte vad jag kan komma på.


8. Vilken slags musik tycker du om?

Jag gillar i stort sett all musik. Är väl inte så mycket för tecno, hiphop och sånt men annars allätare.


9. Favoritgodis?

Mmmmm – äter allt godis (fast jag inte borde *ler*)


10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Jag tycker om att pyssla och det jag ska försöka ta itu med är att börja scrappa. Men det tar lite för mycket tid tycker jag när man ska plocka fram alla grejer, men viljan att göra det finns! Gör lite kort också till husbehov. Annars blir det mer och mer pyssel med barnen ju äldre de blir.


11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Åh, just nu stickas det mest till yngsta dottern (1½ år) och det blir allt möjligt (tröjor, filtar, mössor). Men stickar också en del scarfs, tovar lite grytlappar och mössor, nån sjal har det blivit. Men roligast är att göra sånt som går ganska snabbt. Har inte så mycket tålamod att hålla på med nåt i flera år. Har precis börjat sticka sockar och tofflor, kul.


12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nej


13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Hm, nej drömprojektet är mer tid att sticka över huvud taget. Kan man önska sig det av någon?


14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Nix, använder inte det. Mitt mått kan jag väl lämna ifall jag skulle börja använda, 16 cm fick jag det till.


15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Har aldrig gjort det.


16. Stickar du sockor?

Har precis börjat. Tycker det är så mysigt med hemstickade sockar.


17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Stl 38-39 i skor, längd? 25 cm tror jag det står, omkrets 25 cm det också.


18. När fyller du år?

1 november


19. Stickar du med pärlor?

Nej, det har jag inte lärt mig men det är väldigt fint.


20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Läser mest trevliga romaner, typ Kajsa Ingemarsson och liknande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 9 oktober 2009 18:14

Man skulle kunna tro att jag försvunnit men det har jag inte - bara inte haft blogglust. Tänkte börja lite smått med att lägga ut två mössor som jag har stickat nyligen.   Den första vita lurviga mössan är stickad på stickring Quickknit. Dottern ha...

Av Annika - 21 februari 2009 21:29

Det verkar nästan här på bloggen som att jag inte har handarbetat någonting senaste tiden - bara läst :-) Men jag har fått lite gjort på stickfronten oxå. Jag har stickat tofflor och sockar till barnens kusin Elsa, som hon fick i julklapp. Mathilda ...

Av Annika - 13 februari 2009 20:03

Nu är båda fortsättningsböckerna på "Berlinerpopplarna" utlästa, den första "Eremitkräftan" var bra den också, men den sista "Vila på gröna ängar" slutade inte som jag vill! Jag är besviken på den... tyvärr. Nu har jag börjat på Champangeflickan - s...

Av Annika - 30 januari 2009 17:42

Vet att jag inte skriver här så ofta men det är ju sååå mycket hela tiden man vill göra. Tiden hinner inte riktigt med. Idag har jag iallafall läst ut ytterligare en bok. Denna gång var det Berlinerpopplarna av Anne B. Ragde. Det finns 2 delar till,...

Av Annika - 15 januari 2009 15:43

Så då har man då läst ut första boken för i år. Det var Helt övergiven av Penny Vincenzi. Det är en bra bok, tog dock kanske 100 sidor innan jag kom in i den. Den är dock en tegelsten på 560 sidor och eftersom det blev bättre och bättre så tog nog de...

Ovido - Quiz & Flashcards