Alla inlägg under september 2007

Av Annika - 27 september 2007 20:26

Lilla Nathalie fick dem. Hoppas att de kommer till användning! Tycker att vi hade sååå mysigt igår. Kan vi inte göra om det snart? Titta i affärer och äta supergod lunch på stan - utan en massa stojiga barn, bara två sovande småttingar *ler*.

Kram

Av Annika - 25 september 2007 10:12

De stora barnen är i skolan resp dagis - lilltjejen har somnat redan före kl 10 och jag bara njuter!!! Det är lugnt och skönt. Egentligen borde jag stryka, tvätta, damma osv... men nej - jag låter bli. Tog fram den lilla boleron som jag började sticka på igår och jag tror nog att det kan bli något.

Hade bokat tid för att träna kl 11 men det har jag insett att jag inte hinner, ska ju till Lkpg vid 12.

Har börjat träna powerplate. Vet inte ännu om det ger nåt resultat men kul är det! Och otroligt jobbigt de få minuter man tränar. Får bli ett pass imorgonbitti istället. Så bra att man kan ha barnen med sig, de hinner ju inte tröttna. Inte ens J.

Av Annika - 24 september 2007 20:33

Fick just precis nu mail om att familjen S i Borensberg har fått en liten pojke!!! Ett jättestort grattis. Född igår söndag och jag har sett bilder på honom och storasyster A. Jättefina.

Åh, så kul! Livet går vidare. Äntligen lite glädje mitt i all sorg.

KRAM!

Av Annika - 24 september 2007 20:11

Nu har jag äntligen laddat och tömt kameran på sommarlovets sista bilder.

Passade på att ta lite kort på vad som ligger framför mig oxå. Bla ett par tofflor till J - de ska bara in i tvättmaskinen och tovas till. Eller bara och bara... jag ska väl fästa lite trådar först och virka en kant i avvikande färg. Jag har gjort ett par färdiga redan - dock i storleken mindre. De är så otroligt söta!!! Är väl till en liten bebis, får se vem av er mina vänner som ska föräras dem. Min lilltjej är ju över året nu och var för stor för dem.

Mönstret är hämtat från www.jarbo.se

Ska göra ett par till några kompisar som fick en son förra veckan oxå - men han kan ju inte ha dessa med lila kanten, det får bli ett par nya.


Sen håller jag ju på med en filt till lilltjejen, den är ju nästan färdig så när på att jag ju saknar ett nystan. Ska till stan imorgon måste komma ihåg att titta efter ett då!!! Den är stickad i tredubbelt garn och med lätt rutmönster.


En tröja till samma lilla tjej är oxå på stickorna. Storasyskonen börjar tycka att det är dags att de får nåt snart. Konstigt? *ler*. Har oxå kommit på att jag ju brukar säga att jag inte gillar akrylgarner, men nu har jag kommit på att det ju gäller rena akrylgarner. Effektgarner och blandade tycker jag ju om! Fast det är klart mitt garn som jag fick av Pirre när hon var här, Sublime, i baby cashmere, merino och silk - mjukare än det får man leta efter! Har precis börjat känna på om det kan bli en bolero till J (såklart) i det. mmmm vad mjukt!


Sen har jag stickat två halsdukar oxå i effektgarn. Inte för att jag är så mycket för att använda såna, men det är ganska kul att sticka dem.

Nu är jag sugen på att sticka en i svart med nya pärlgarnet. Alltså det där med pärlor på tråd. Åh så fint det kunde bli. Men jag får nog bärga mig lite. Nej, nu ska jag inte sitta här längre utan faktiskt passa på att sticka lite på boleron och se om det blir nåt. Barnen är i säng och jag har jobbat hela dagen.... tv, garn och en kopp te får det bli!

Av Annika - 22 september 2007 13:27

förresten så är paketet till min hemlis på väg! Det postades i veckan och det ska bli så spännande att se på någons blogg om det passade.

Själv väntar jag med spänning på mitt! Hemligvän där ute... är sååå nyfiken på vem du är och vad du planerar till mina paket *ler*. Kram till dig!

Av Annika - 22 september 2007 13:27

Sitter på jobbet *ssssssch!* och här är så lugnt. Egentligen är det ganska skönt att jobba lördagar för det är så lugnt då - iallafall nu på hösten/vintern. Idag är M med mig. Hon har fixat dubbelsats chokladbollar till caféet. Många killar här idag som uppskattar det. Vår egen jobbfotograf tog massor bilder av mitt "tandlösa" troll när hon bakade. Ja, första framtanden tappades i veckan!


Igår hade jag en så lugn och skön fredag! Båda stora barnen var i skola resp dagis mellan 8-13, lilltjejen somnade 10:50 och sov ända till det var dags att hämta syskonen. Jag  passade på att försöka få färdigt lite projekt som legat i stickkorgen. Att det ska vara så fruktansvärt tråkigt att sy ihop och fästa ändar!

Lyckades iallfall fixa iordning två halsdukar. Sen ligger ju dockklänningen helt färdigstickad i korgen och väntar på att bli ihopsydd, den fick ligga kvar *ler*. Däremot är mitt andra par stickade tofflor redo för tvättmaskinen och tumlaren. J´s babyfilt är oxå nästan helt klart - men typiskt nog så räckte inte garnet så det saknas lite. Inte tror jag att det säljs här i stan heller - köpte det på semestern. Så är det någon som har ett ljusrosa nystan Anemon så är jag intresserad! Tur att jag ska till Linköping på tisdag, där borde väl någon sälja det.


Skulle fotografera lite färdigställt och ofärdigställt till sidan igår, men då var kameraminnet fullt och batteriet tomt. Ska försöka fixa det i helgen. Batteriet är iallfall laddat, det fixade jag igår.


Av Annika - 8 september 2007 22:20

Har precis kommit hem från T & R där vi fått god middag. Tack! Kör försiktigt imorgon. Fick oxå med oss 1,5 kg choklad hem!!!! Imorgon blir det till att läsa recept och se vad som ska bakas för smaskigt med all choklad (från företaget som inte börjar sin reklam med mmmmm).

Nåt får det väl bli till frysen som jag kan plocka upp nästa gång R kommer hit som jag lovat.

Av Annika - 7 september 2007 12:10

Nu är hösten här! Hur jag vet det? Jo, jag har börjat jobba... Dock "bara" 50% vilket är alldeles tillräckligt. Vi delar föräldraledighet/jobb hela hösten.

Det som är positivt är att jag KANSKE kan få några minuter här och där att uppdatera bloggen lite mer. Måste ju börja skärpa mig så att min hemlis ser vem jag är. Börjar bli såååå  nyfiken på detta med hemlis och planerar för fullt för min egen hemlis. Första paketet är nästan klart.


Jag kom på när jag satt och slösurfade att jag önskar mig lin-garn för att göra en skarfs (hur stavas det egentligen). Såg så vackra såna när jag var i Västervik på semestern.

Köpte dock inget garn då, vilket jag ångrar idag. Men jag hade ju redan köpt en massa Anemon-garn till en filt till lilltjejen. Den växer och jag har inte så jättemycket kvar på den. Den stickas i tredubbelt garn och blir jättego och varm. Perfekt till vagnen i vinter.


Jag har stickat färdig en vit skarfs i veckan oxå. Den är stickad i Mega eller nåt sånt. Får se om jag hinner slänga ut en bild på den i helgen.


Nu vill jag ha massor med kommentarer i bloggen - så lovar jag att uppdatera bättre :-)


Kram där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards