Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Annika - 23 juni 2008 18:18

Eftersom min kära kusin Susanna har bett att få se lite tårtor så får jag väl lägga in denna oxå. Nu är ju du kusin konstnär - INTE JAG!!! :-) Bara road av att göra goda och roliga tårtor.


Detta är en pirattårta formad som en femma såklart - P fyllde 5 år! Tårtan har nån mumsig fyllning som jag inte minns... sen är grädden blå, en liten grön ö med piraten och kistan med guldpengarna.

Av Annika - 23 juni 2008 18:11

Min systerson döptes igår. Syster bara gnäller över att de aldrig får några stickade sockor eller tofflor, så lite väl sent kanske men ändå i tid, började jag sticka ett par till Olle. Det blev dessa små tossor. Spetsen hade kommit till sin rätt bättre i ett enfärgat garn men jag tog vad jag hade hemma. Passade perfekt på den lille gossen. Gjorde färdigt dem på natten mellan lördag och söndag - ute i god tid? Nja....

Av Annika - 23 juni 2008 18:08

Nu har jag äntligen laddat in en massa bilder från kameran! Först ut är en bild som är från i fredags. Mina barn midsommarfina. Detta innan åskskuren drog över oss :-/ Lilltjejen blir 2 år på lördag, sonen blev 5 år i mars och storasyster blir 8 i november. Vart tar tiden vägen?????

Av Annika - 23 juni 2008 15:41

TACK till min nya hemlisvän!!!! Ett sånt härligt paket som jag fick idag!!! Helt toppen!

Börjar med boken - verkar vara precis min smak! Har dock aldrig hört talas om den eller sett den, vilket ju gjorde det än mer spännande eftersom jag vill börja läsa den bums :-) Men jag har halva "Bitterfittan" kvar, så jag får läsa på i den så jag kan börja på denna. Vad boken heter? Jo "Stella & Sebastian" av Jenny Leeb. Sen fick jag godis...mmmm.... Sockerfria (har jag inte sett tidigare!) Werther´s Original minis, mini Winegums och en mörk choklad med mintsmak. Åh, så gott jag ska ha :-)

Så fick jag en stor påse fruktte "Midnight Sun" från Thé-Shoppen i Luleå. Kan det vara så att du bor norrut??? :-) Till det en lapp med Is-te förslag. Ska provas!!! Is-te gillar ju barnen oxå. Inte nog med allt detta även ett stort nystan Opal-garn fanns med. Blir kanske höstens sockar till mig själv igen.

Ett jättestort TACK för allt detta. Du har träffat i prick trots mina dåliga uppdateringar här på bloggen.

Ovido - Quiz & Flashcards