Alla inlägg under februari 2009

Av Annika - 21 februari 2009 21:29

Det verkar nästan här på bloggen som att jag inte har handarbetat någonting senaste tiden - bara läst :-) Men jag har fått lite gjort på stickfronten oxå.

Jag har stickat tofflor och sockar till barnens kusin Elsa, som hon fick i julklapp.

Mathilda har fått en halsduk på begäran från henne, hon valde även garn. Jag hade dock en del restgarner i det i garnet (Eskimo) så det blev en restgarnshalsduk.

En mössa till kusin Olle har det oxå blivit, den var dock för liten så jag har stickat en likadan till - som även den var lite liten....

Kusinernas släkting hade beställt två tröjor, som jag har målat.

Idag har jag stickat klart ett par sockar till ovannämnda Olle, jag har sytt ihop ett par tofflor till mig själv och tovat dem. Jag håller dessutom för fullt på att sy ihop en lurvig tröja till Josefine. Så det är fullt upp :-)


Äntligen har vi oxå varit och beställt en ny spis, det blev en Elektrolux med dubbelugn, och en ny tvättmaskin där blev det en Samsung 8 kg. När vi ändå höll på så köpte vi en ny köksfläkt/spiskåpa och ringde snickaren och bestämde att de ska komma och kakla om köket :-)

Av Annika - 13 februari 2009 20:03

Nu är båda fortsättningsböckerna på "Berlinerpopplarna" utlästa, den första "Eremitkräftan" var bra den också, men den sista "Vila på gröna ängar" slutade inte som jag vill! Jag är besviken på den... tyvärr.

Nu har jag börjat på Champangeflickan - ska bli spännande att se hur den är.

Ovido - Quiz & Flashcards