Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av Annika - 25 oktober 2007 19:05

har jag levt i tre dagar. Har varit hos Mariadöttrarna vid Omberg. Vi har haft personalretreat då vi bara fått vara och ha det bra. För mig var det första "riktiga" retreaten och första gången hos nunnorna. Positivt båda två. Nunnorna är sååå gästvänliga och rara. De smög omkring runt våra fötter och passade upp hela tiden, särskilt kring måltiderna. Man kände sig verkligen som en speciell gäst. Vilat har jag oxå gjort men jag har säkert sovit minst av oss (12 st) alla. Jag har inte haft tid till det :-)) Hade ju tre stickningar med mig som jag ville få gjort så mycket som möjligt på. Måste ju passa på när jag inte har 3 barn som rycker i stickorna. Skönt - och nyttigt för mig, att vara borta från barnen. Fast jag ska erkänna - jag sov hemma 2:a natten. Åkte hem för att amma lilltjejen :-) 1 natt borta tyckte jag räckte. Men nästa år räknar jag med att stanna hela tiden. Det är redan inbokat v. 43 nästa höst kommer vi tillbaka.

Kanske ska nämna vad jag stickat på? Jo, mössan från Allers julnummer. Fast i svart och vitt istället för rött och vitt. Har kommit riktigt långt på den. Har även köpt garn till tumvantarna, får se om det kan bli dem också.

Sen har jag stickat på en stor sjal som ska bli en julklapp, men jag säger inte till vem :-) Kan dock säga att det inte är till någon ni känner :-)

Tillsist har jag oxå hunnit med några varv på Josefines bolero. Den går sakta sakta framåt, men jag har ett helt år på mig för jag gör den i stor storlek.

Ovido - Quiz & Flashcards