Direktlänk till inlägg 7 december 2007

Suck!

Av Annika - 7 december 2007 20:31

Ok, som alla ser så har jag varit urdålig på att uppdatera igen!!!!

Här är hostigt... host host! Vi har åkt på hostan som så många har nu. Har hostat massor i två veckor, både jag och maken. Igår fick vi dock starkare hostmedicin så förhoppningsvis slutar vi hosta snart. Annars har jag hört att det kallas 7-veckors hostan. Suck - då har jag 5 veckor kvar :-(


Så gick det med den träningen.... Inte går det att träna när man hostar och har ont i hela kroppen.


Jag har iallafall fått mitt sista hemlis-paket. Ett jättestort tack till Olga Yllene tider http://olga.aspige.com/blog/ som var min hemliga vän. Jättefina saker fick jag som är fotograferade och kort kommer. Tack tack tack!


Kalas för 7-åriga dottern har vi haft. Förra helgen för släkten. Jag som alltid har ambitionen att göra tårta fick leja ut det till mormor. Var alldeles för trött och hostig. Men hon fixade till 2 kinuski-tårtor som var mums :-) Tack!

Innan tårtan åt vi den goda snabba morotssoppan från allt om mat. Den är verkligen toppengod.

Imorgon är det dags för barnkalas med tjejerna i klassen (och 1 kille från paralellen), då blir det ME´s barbietårta. Den står i kylskåpet och gottar sig. Tack för hjälpen ME! Bild kommer så småningom. 


 
 
Olga

Olga

12 december 2007 18:37

Jätteglad att du tyckte om de hemlis-paketen som jag skickade. Det var ett helt nöje att göra och skicka dem och senare kolla på din blogg och läsa vad du tyckte om dem :-))
God Jul och Gott Nytt År!!!

http://olga.aspige.com/blog/index.php

 
Annika

Annika

13 december 2007 11:09

Ja, jag har verkligen gillat dem! Har skrivit ut mönster på sockar nu och ska sätta itu med dem! Det blir innan sjalen, den ska jag klura med i vår. Bilderna ligger fortfarande i kameran. Men nu jobbar jag sista dagen före jul idag så nu ska jag väl orka snart. Tack och GOD JUL du oxå! Kram!

http://denna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 9 oktober 2009 18:14

Man skulle kunna tro att jag försvunnit men det har jag inte - bara inte haft blogglust. Tänkte börja lite smått med att lägga ut två mössor som jag har stickat nyligen.   Den första vita lurviga mössan är stickad på stickring Quickknit. Dottern ha...

Av Annika - 21 februari 2009 21:29

Det verkar nästan här på bloggen som att jag inte har handarbetat någonting senaste tiden - bara läst :-) Men jag har fått lite gjort på stickfronten oxå. Jag har stickat tofflor och sockar till barnens kusin Elsa, som hon fick i julklapp. Mathilda ...

Av Annika - 13 februari 2009 20:03

Nu är båda fortsättningsböckerna på "Berlinerpopplarna" utlästa, den första "Eremitkräftan" var bra den också, men den sista "Vila på gröna ängar" slutade inte som jag vill! Jag är besviken på den... tyvärr. Nu har jag börjat på Champangeflickan - s...

Av Annika - 30 januari 2009 17:42

Vet att jag inte skriver här så ofta men det är ju sååå mycket hela tiden man vill göra. Tiden hinner inte riktigt med. Idag har jag iallafall läst ut ytterligare en bok. Denna gång var det Berlinerpopplarna av Anne B. Ragde. Det finns 2 delar till,...

Av Annika - 15 januari 2009 15:43

Så då har man då läst ut första boken för i år. Det var Helt övergiven av Penny Vincenzi. Det är en bra bok, tog dock kanske 100 sidor innan jag kom in i den. Den är dock en tegelsten på 560 sidor och eftersom det blev bättre och bättre så tog nog de...

Ovido - Quiz & Flashcards