Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

Pocket & Prassel 2.0 frågor och svar

Av Annika - 23 augusti 2008 15:33

Hemlig bokvän – Pocket & Prassel 

* Vilken genre är du mest förtjust i?

Jag läser nog mest Chick lit (hm... hur stavas det egentligen) just nu. Annars trevliga böcker! Läser inte mycket deckare eller likn. Även om jag har en del sånt hemma oxå. Läser även mycket hobbyböcker, typ matlagning, pyssel, stickning mm


* Favoritförfattare? Har du redan allt som författaren har skrivit..?

Svenska författare just nu. Martina Haag är ju kul, har allt av henne utom senaste. Har nog inte allt från någon annan författare utom Kajsa Ingemarsson där jag har alla böcker om det inte kommit någon nyligen.


* Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa?

Hm... ska fundera och svara när jag kommit på.


* Vilken genre vill du absolut inte läsa?

Fantasy lockar inte alls! Och inte Sciencefiction heller. Vill heller inte läsa ledsamma/jobbiga böcker som typ om Tsunamin.


* Vilken författare vill du absolut inte läsa?

Vet inte


* Letar du efter någon/några böcker som du vet (eller tror) har kommit i pocket, men som inte går att få tag på via bokhandeln längre? Vilka böcker gäller det  – och skulle du i så fall tycka om att få dessa i läst skick?

Inte vad jag kommer på just nu


* Skulle det kännas ok att få flera begagnade pocketböcker (i trevligt skick!) istället för en ny, i något byte?

Ja


* Läser du andra språk än svenska?

Nej


* Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar?

Dricker både kaffe och te. När det gäller te dricker jag mest "murriga" teer just nu. T ex Friggs kanelte - eller kokoste är inte heller så dumt. Men jag dricker allt.


* Vilken slags godis gillar du?

Allt! Fast jag bör inte äta så mycket - tyvärr. Ska ju ner några hekto (eller flera...)


* Gillar du naturgodis; nötter, torkad frukt och liknande?

Ja, samma sak här


* Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk…)?

Nix


* Annat som du vill lägga till..?

Det ska bli kul det här - och har du hemlige vän några frågor så hör av dig så ska jag försöka besvara dem! Jag har ju inte skrivit så mycket om vad jag läser i min blogg tidigare men ska försöka få ner en liten lista över vad som står i mitt vardagsrum just nu. Men det får bli en annan dag för i helgen befinner jag mig på annan ort.

 
 
Ingen bild

hemligbokkompis

23 augusti 2008 20:57

Hej! Du har en hemlig bokvän i cyberspace! Dock är det lite knepigt att läsa ut vem du är? Har du ev favoritland? Favorityrke? Mer specificerad hobby? Vi möts igen///;o)

 
Annika

Annika

27 augusti 2008 11:43

Favoritland? hm... Sverige? *ler* men nej inte annars. Favorityrke? Själv jobbar jag med administration. Specificerad hobby? Jag tycker om att pyssla! Tyvärr finns inte tiden för så mycket pyssel med 3 små barn hemma. Jag stickar dock en del. Men särskilt papperspyssel gillar jag. Fixa hemma är oxå kul men hobby... nja.
Jag ska försöka få in min boklista oxå så får du se vad jag läser nu.
Ser fram emot att höra mer från dig!

http://denna

 
Anki

Anki

30 augusti 2008 11:29

Hej Annika!
Tack snälla goa rara för alla fina paket du har skickat till mig. Jag hade ingen aning om vem du var, men nu när jag vet så kommer jag att titta in här då och då :)
Tack igen och en STOR kram till dig!

http://signalstopp.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 9 oktober 2009 18:14

Man skulle kunna tro att jag försvunnit men det har jag inte - bara inte haft blogglust. Tänkte börja lite smått med att lägga ut två mössor som jag har stickat nyligen.   Den första vita lurviga mössan är stickad på stickring Quickknit. Dottern ha...

Av Annika - 21 februari 2009 21:29

Det verkar nästan här på bloggen som att jag inte har handarbetat någonting senaste tiden - bara läst :-) Men jag har fått lite gjort på stickfronten oxå. Jag har stickat tofflor och sockar till barnens kusin Elsa, som hon fick i julklapp. Mathilda ...

Av Annika - 13 februari 2009 20:03

Nu är båda fortsättningsböckerna på "Berlinerpopplarna" utlästa, den första "Eremitkräftan" var bra den också, men den sista "Vila på gröna ängar" slutade inte som jag vill! Jag är besviken på den... tyvärr. Nu har jag börjat på Champangeflickan - s...

Av Annika - 30 januari 2009 17:42

Vet att jag inte skriver här så ofta men det är ju sååå mycket hela tiden man vill göra. Tiden hinner inte riktigt med. Idag har jag iallafall läst ut ytterligare en bok. Denna gång var det Berlinerpopplarna av Anne B. Ragde. Det finns 2 delar till,...

Av Annika - 15 januari 2009 15:43

Så då har man då läst ut första boken för i år. Det var Helt övergiven av Penny Vincenzi. Det är en bra bok, tog dock kanske 100 sidor innan jag kom in i den. Den är dock en tegelsten på 560 sidor och eftersom det blev bättre och bättre så tog nog de...

Ovido - Quiz & Flashcards